Menu
Jak zrobić automatyczne podsumowanie w Excelu

Jak zrobić automatyczne podsumowanie w Excelu

1 rok temu

Używanie funkcji Autosum w programie Excel jest jedną z możliwości automatycznego podsumowania danych. Nie będzie ona działać z kolumnami tekstowymi. Jeśli używasz danych z zewnętrznego źródła, możesz zmienić funkcję podsumowania. Będzie to wymagało obejścia dla drugiego wiersza danych. Możesz również użyć funkcji tabeli, aby podsumować dane z dowolnej kolumny.

Funkcja Autosum znajduje się na karcie Strona główna programu Microsoft Excel. Jest to małe rozwijane menu z listą funkcji. Nie jest to najlepszy sposób obliczania danych w Excelu, ale jest to jedna z opcji. Po wybraniu opcji Autosum, Excel pokaże Ci wszystkie dostępne funkcje. Możesz chcieć wypróbować kilka z nich, aby zobaczyć, która z nich działa dla Twoich danych. Możesz również użyć funkcji tabeli lub funkcji SUMIFS.

Funkcja SUM jest najbardziej oczywistym wyborem, jeśli chodzi o podsumowywanie danych. Jest to najprostsza metoda, ale nie jest najpotężniejsza. Aby użyć tej funkcji, należy wprowadzić do komórki formułę. Formuła może przyjąć nieskończoną liczbę argumentów. Każdy argument jest odwołaniem do komórki w arkuszu kalkulacyjnym. Funkcja SUM jest łatwa w użyciu. Należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy podczas wpisywania formuł do komórki.

Funkcja COUNTIFS jest również świetnym sposobem na podsumowanie danych. Ocenia ona wiele warunków i zwraca liczbę wierszy spełniających kryteria. Oblicza również średnią z danych, a także odchylenie standardowe. Jest to również jedna z niewielu funkcji, które mogą być używane na więcej niż jednym wierszu danych. Nie jest zbyt przydatna, jeśli dane nie mieszczą się w jednym wierszu.

Funkcja SUMIFS nie jest całkiem prosta, ale jest dobrą alternatywą, gdy mamy dane, które można konkatenować. Ta funkcja działa z obszarem zakresu i będzie uwzględniać zarówno daty, jak i fakty. Jeśli masz dane dla kilku miesięcy, możesz użyć tej funkcji do obliczenia sumy całkowitej. Będzie ona również obsługiwać magię konkatenacji. Najlepiej działa na danych numerycznych.

Formuły tablicowe to świetny sposób na podsumowanie danych. W zależności od szybkości Twojego komputera, może to spowolnić Twój skoroszyt, ale jest to potężne narzędzie. Możesz użyć formuły tablicowej do obliczenia sumy kilku kolumn lub sumy kilku wierszy. Będziesz musiał skopiować formułę do wiersza, w którym chcesz użyć formuły tablicowej. Formuła tablicowa dostarczy listę sum kolumn oraz sum wierszy. Możesz również użyć formuły tablicowej do obliczenia zagnieżdżonych sum częściowych. Oznacza to, że możesz zgrupować wiersze razem, a następnie wykreślić podsumowania. Możesz również użyć tej metody do tworzenia raportów podsumowujących.

Istnieje również wiele innych sposobów podsumowywania danych w programie Excel. Najprostszym sposobem podsumowania danych jest użycie tabeli przestawnej. Tabela przestawna utworzy nowy arkusz z danymi i automatycznie zastosuje do niego formuły. Możesz również użyć tabeli przestawnej do pogrupowania danych w kategorie lub wymiary.

Podobne tematy

Zostaw Odpowiedź

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *